Zasady rekrutacji
Rekrutacja na studia w PANS rozpoczyna się 22 maja 2023 r.
W przypadku niewypełnienia limitów przyjęć z dniem 1 sierpnia 2023 r. rozpocznie się rekrutacja uzupełniająca, która potrwa do 22 września 2023 r.
ETAPY REKRUTACJI na kierunek Architektura Wnętrz – studia licencjackie (pierwszego stopnia) w roku akad. 2023/2024
I ETAP REKRUTACJI:
- rejestracja elektroniczna i wydruk formularza z rejestracji ze strony https://e-rekrutacja.pansp.pl/
- złożenie kompletu dokumentów, wraz z wydrukowanym formularzem z elektronicznej rejestracji oraz prac artystycznych / projektowych w formie elektronicznej w Sekretariacie Instytutu Sztuk Projektowych PANS (ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 1E, 37-700 Przemyśl, Kolegium Techniczne, II p., pokój 3.26),
- Wsparcia udzieli Uczelniany Punkt Obsługi Kandydatów. Pracownicy pomogą w rejestracji, wydrukowaniu dokumentów oraz udzielą wszelkich niezbędnych informacji na temat rekrutacji. UPOK funkcjonuje w godz. 8:00 – 14:00. Punkt mieści się na parterze w Pałacu Lubomirskich (ul. Książąt Lubomirskich 6, 37-700 Przemyśl).
Dodatkowe informacje na stronie https://pansp.pl/kandydat/
II ETAP REKRUTACJI:
- przegląd i ocena prac artystycznych i projektowych (fotografii lub rysunków lub malarstwa lub grafiki cyfrowej i wizualizacji lub innych prac artystycznych / projektowych) przedstawionych przez kandydata (tylko w formie cyfrowej);
- kwalifikowanie przez Instytutową Komisję Rekrutacyjną dokumentów kandydatów na I rok studiów.
Dokumenty kandydata będą brane pod uwagę wyłącznie pod warunkiem spełnienia p. 1 i 2 (porównaj I Etap rekrutacji), w przeciwnym razie dokumenty zostaną odrzucone. tj.:
Kandydat, który jedynie zarejestruje się w systemie elektronicznym i nie złoży jednocześnie kompletu dokumentów w Sekretariacie Instytutu nie będzie brany pod uwagę w II etapie rekrutacji → czyli przy sporządzaniu listy osób przyjętych na studia na kierunku Architektura Wnętrz.
Wymagane dokumenty rekrutacyjne dla obywateli polskich:
- ankieta osobowa i podanie wygenerowane w systemie internetowej rekrutacji,
- świadectwo dojrzałości – kserokopia (oryginał do wglądu),
- potwierdzenie wniesienia na konto uczelni opłaty rekrutacyjnej – 85 zł,
- do wglądu dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia w celu potwierdzenia danych zawartych w ankiecie osobowej. Postępowanie kwalifikacyjne na w/w kierunki odbywa się w trybie konkursu świadectw dojrzałości oraz przeglądu prac artystycznych.
- Postępowanie kwalifikacyjne dla kandydatów z „nową maturą”:
- Kryterium w postępowaniu kwalifikacyjnym stanowi średnia arytmetyczna punktów uzyskanych ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych na egzaminie maturalnym przeliczanych według następujących zasad:
- poziom podstawowy: % uzyskanych punktów * 1 = ilość punktów rankingowych,
- poziom rozszerzony: % uzyskanych punktów * 1,5 = ilość punktów rankingowych.
- W przypadku gdy kandydat zdawał przedmiot w poziomie podstawowym i rozszerzonym brany jest pod uwagę wynik dla niego korzystniejszy.
- Liczba punktów uzyskana na podstawie powyższego kryterium stanowi podstawę do ustalenia listy rankingowej kandydatów (od największej do najmniejszej liczby punktów).
- Postępowanie kwalifikacyjne dla kandydatów ze „starą maturą”:
Ocena z przedmiotu
Liczba punktów
2.0
20 pkt
3.0
40 pkt
4.0
60 pkt
5.0
80 pkt
6.0
100 pkt
- Liczba punktów uzyskana na podstawie powyższego kryterium stanowi podstawę do ustalenia listy rankingowej kandydatów (od największej do najmniejszej liczby punktów).
- Dodatkowe kryteria przyjęć na kierunek Architektura wnętrz:
– min. liczba punktów z ocen ze świadectwa: 30,00;
– przegląd prac artystycznych i projektowych – min. 5,00 – max. 15,00.
Wymagane dokumenty rekrutacyjne dla cudzoziemców:
- Kandydat jest dopuszczony do postępowania kwalifikacyjnego jeżeli przedłoży następujące dokumenty (w przypadku dokumentów w językach obcych wymagane jest ich tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę tłumaczy przez Ministerstwo Sprawiedliwości RP albo poświadczone przez konsula RP właściwego dla państwa na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument, akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument, osobę zarejestrowaną jako osoba pełniąca funkcję odpowiadającą funkcji tłumacza przysięgłego w Rzeczypospolitej Polskiej w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) –stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)):
- podanie wraz z ankietą osobową na obowiązującym w uczelni formularzu (podanie na studia wypełnia się w drodze rekrutacji elektronicznej poprzez zalogowanie się w systemie rekrutacyjnym PANS w Przemyślu na stronie internetowej uczelni, gdzie kandydat uzupełnia wszystkie niezbędne w procesie rekrutacji dane. Następnie drukuje generowane na ich podstawie podanie wraz z ankietą osobową);
- świadectwo dojrzałości lub inny dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia;
- świadectwa uzyskane za granicą oraz świadectwa innej matury zagranicznej powinny być: opatrzone apostille, gdy kraj wydający dokument jest objęty Konwencją znoszącą wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych sporządzoną w Hadze 5 października 1961 roku (Dz.U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938) albo poddane legalizacji.
- certyfikat znajomości języka polskiego lub potwierdzenie uczelni przyjmującej, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim;
- polisę ubezpieczenia zdrowotnego na okres kształcenia w Polsce lub Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, lub potwierdzenie powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 1510 z późn.zm.), lub potwierdzenie pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na minimalną kwotę 30 000 euro;
- poświadczoną przez PANS kserokopię dokumentu uprawniającego do studiowania bez wnoszenia opłat za usługi edukacyjne (w przypadku kandydatów uprawnionych do studiowania bez wnoszenia opłat za usługi edukacyjne, o których mowa w art. 324 ust. 2 pkt 1-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm.);
- dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej przez osobę ubiegającą się o przyjęcie na studia.
- Sposób przeliczania ocen ze świadectw wydanych przez szkoły na Ukrainie na punkty:
System oceniania w Ukrainie
Liczba punktów
Skala 2 – 5
Skala 1 – 12
5
12
100
11
90
10
80
4
9
70
8
60
7
50
3
6
40
5
30
2
1 – 4
0
Wymagane jest tłumaczenie dokumentów zagranicznych na język polski przez polskiego tłumacza przysięgłego.
Powyższe dokumenty należy składać w dziekanacie Instytutu Sztuk Projektowych (ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 1E, 37-700 Przemyśl, Kolegium Techniczne, II p., pokój 3.26 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 10:00-14:00)
Dom Studenta
1. Wg Zarządzenia nr PANS-BRE-021/87/23 Rektora Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Przemyślu opłaty za miejsce w Domu Studenta w roku akademikiem 2023/2024 wynoszą:
– opłata za miejsce w pokoju jednoosobowym – 850,00 zł
– opłata za miejsce w pokoju dwuosobowym – 600,00 zł
– opłata za miejsce w pokoju trzyosobowym – 530,00 zł
– opłata za miejsce w pokoju czteroosobowym – 480,00 zł
– opłata za każdorazowe wydanie pościeli – 50,00 zł
2. Mieszkaniec DST zobowiązany jest do wniesienia kaucji zwrotnej w wysokości 400,00 zł, uiszczanej w terminie do 30 dni od daty zakwaterowania.
3. Ustala się opłatę w wysokości 5,00 zł za 1 godzinę korzystania z automatycznej pralki.
4. Ustala się opłatę w wysokości 5,00 zł za wyrobienie zgubionej Karty mieszkańca Domu Studenta.
Kontakt w sprawie rekrutacji na kierunek Architektura wnętrz:
Joanna Gwizdała
ul. Żołnierzy I AWP 1E (Kolegium Techniczne) pok. 3.26
37-700 Przemyśl
tel. (016) 735-52-32
j.gwizdala@pansp.pl
Potwierdzanie efektów uczenia się na kierunku Architektura Wnętrz
Od roku akademickiego 2017/2018 kandydaci ubiegający się o przyjęcie na kierunek Architektura Wnętrz mogą skorzystać z potwierdzania efektów uczenia się z chwilą przyjęcia ich na studia, jeżeli spełniają w tym względzie wymogi Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym.